Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem se jí chtěla zbavit

Někdo se z toho vykecá, někdo si dá prášek a já píšu písmena. Snad to zabere a konečně to pochopí, že není vítaná.

Byl krásný slunečný den a já ho prožívala po delší době sama se sebou.

Uprostřed přírody, nikde nikdo, všude plno vůní, slunce, no prostě naprostá idylka a romantika.

Zpívající řeka, malá jehňátka a všude zeleno až k zbláznění.

Sama se svými myšlenkami.

 

Přidala se ke mně, asi někde u té obrovské louky.

Zdržel mě tam velký nádherný strom a přede mnou plno ovcí s mladými. 

Stála jsem se zatajeným dechem a koukala, jak si hrají, dovádí a za nimi scenérie, jako z nějakého kýčovitého cestovatelského dokumentu o krásách venkova. Samý kopec. No prostě boží.

Vůbec jsem si ze začátku nevšimla, že jde se mnou.

 

Poprvé jsem ji uviděla, když jsem v lese trhala medvědí česnek. Byly ho tam mraky a já sama, uprostřed stromů a té lehce štiplavé vůně. Sbírala jsem ohnutá, kolem šumění stromů a ptáci mi koncertovali nad hlavou. 

V jednu chvíli jsem ji zahlídla mezi stromy. Byla krásná. Dlouhé vlasy jí sahaly do pasu, na sobě květované šaty a vysoké šněrovací boty. Přes rameno velkou tašku. 

Zřejmě narvanou věcmi, bez kterých my holky nemůžeme existovat.

Nic neříkala. Koukala na mě těma svýma nádhernýma velkýma očima, až pak se nesměle zeptala, jestli může se mnou.

Chystala jsem se na návštěvu k rodičům a tam jsem ji brát rozhodně nechtěla. 

Pochopila, že není vítána a říkala, že počká na zastávce. 

Chvíli mi pomáhala sbírat v lese česnek a pak jsme se vydaly každá jiným směrem.

 

Návštěvu u rodičů jsem si náramně užívala, hodně jsme povídali, smáli se, dali si trochu vína a nakonec mě rodiče přemluvili, ať zůstanu. Bylo mi moc hezky. Nebyl důvod nikam spěchat. 

Na ni jsem úplně zapomněla.

Brzy ráno mě švagrová, která jela do práce, vysadila u domu.

Večer se mi vrátili moji dva synové a  život opět nabíral známý rytmus.

Toho večera jsem usnula po krásném víkendu, jako mimino.

 

Před rozbřeskem, konkrétně ve 2:15 mě probudila.

Její klepání bylo velmi naléhavé. Pustila jsem ji dál.

Cítila jsem se provinilá, protože jsem na ni úplně zapomněla. 

Byla prokřehlá, ubrečená, pokrčená, rozmazanou řasenku a moc si chtěla povídat. 

Té noci jsem už neusnula. Pořád se mě na něco ptala, dloubala do mě loktem a pokaždé, když jsem usínala, měla na mě další a další otázku, kterou potřebovala probrat.

 

Celý následující den jsem se cítila na nic. V práci jsem chodila, jako mátoha a své povinnosti jsem dělala, jako robot. Byl to dlouhý den. Děti naštěstí pomáhaly. 

Když jsem ráno odcházela, tak ještě spala. Prospala celý den. Po mém návratu u nás už nebyla. Prožili jsme s klukama hezký večer a já usnula, jako když mě do vody hodí. 

 

Ve dvě hodiny ráno přesně, zase začala klepat na dveře. 

Nemohla jsem pochopit, proč to dělá a co se děje.

Stála jsem za dveřmi a posílala ji pryč. 

Zase kňourala a prosila mě, ať ji pustím dovnitř. Slibovala, že mě nechá spát.

Rozespalá a unavená jsem opět podlehla jejímu naléhání. Nerozuměla jsem tomu, proč si vybrala zrovna mě pro své noční návštěvy a nekonečné rozhovory, které stejně nikde nevedou.

Dala si horkou sprchu a než mě nechala znovu usnout, samozřejmě musela probrat spoustu pro ni nepochopitelných a neuvěřitelných věcí, které za celý den prožila. 

Trvalo asi dvě hodiny, než ztichla a já se mohla trochu dospat. Jen chvíli. Jen do východu slunce. A další náročný den přede mnou.

 

Ráno jsem cítila velkou únavu. Dvě probdělé noci se na mě pěkně podepsaly.

Před odchodem do práce, jsem ji pozvala na večeři a řekla jsem jí, ať si najde nocleh jinde, že takhle fakt fungovat nechci.

Prožila jsem další uondaný a zpomalený den. Odpoledne jsme s dětmi stěhovali ložnice a potom, když všechno u nás ztichlo, přišla tak, jak jsme se domluvily. 

Byla jsem rozhodnutá všechno si s ní vyříkat. Nebyla mi schopna říct, proč se vlastně zabydlela u mě. Pořád dokola jsem se jí vyptávala, co po mě chce a proč právě já. Nic na to neříkala. Jen se usmívala a odváděla řeč jinam.

Jedly jsme večeři a já nám uvařila dva litry meduňkového odvaru, ať dobře spíme.

Vůbec na ni nezabral. Nebo spíše jen na chvíli. Ve dvě ráno mě opět probudila. 

Byla jsem fakt zuřivá.

 

Ospalá a ubrečená jsem jí nevybíravým způsobem vyházela všechny věci ze dveří a vystrčila ji ven.

Už jsem fakt netušila, je se jí mám zbavit.

Zkoušela jsem to po dobrém a bylo to stále horší, tak třeba tohle pomůže. 

Odešla v tichosti a bez zbytečných scén.

Já si dala další hrnek meduňky, dlouho jsem se převalovala a přemýšlela o ní, než jsem ještě na chvíli usnula.

 

Mám za sebou další den na nic. S bolestí žaludku a meduňkovým čajem v ruce čekám, jestli mě zase ráno probudí, nebo konečně pochopila, že není vítaná.

Kdyby u vás náhodou uprostřed noci zazvonila, tak dělejte, že nejste doma a rozhodně ji nepouštějte dovnitř.

A nenechte se uprosit. Je moc krásná a má velmi příjemný a podmanivý hlas. 

Moc pěkně se poslouchá.

Ale přátelství s ní je docela zničující.

 

Jo, abych nezapomněla....Jmenuje se Depka...

Autor: Brigita Tóthová | čtvrtek 26.4.2018 6:46 | karma článku: 7,60 | přečteno: 257x
  • Další články autora

Brigita Tóthová

Úklid

Je nedělní ráno, všichni ještě spí, jen venku cvrlikají ptáci a občas zaštěká pes. Auta dnes neslyším. Je neděle a město ještě pospává. Sedla jsem si před monitor a usrkávám černý čaj s citronem. Nedočkavě vyhlížím myšlenky.

2.4.2023 v 8:09 | Karma: 10,31 | Přečteno: 282x | Diskuse| Osobní

Brigita Tóthová

Ráno

Bylo to jedno z těch rán, které vás překvapí svou intenzitou. Občas mě samotnou překvapí, jaké podněty ke mně přijdou, jaké myšlenky se vyklubají a chtějí být rozvíjeny. Jako živý obraz. Miluji ty chvíle. Přichází bez pozvání.

30.3.2023 v 9:43 | Karma: 7,85 | Přečteno: 204x | Diskuse| Poezie a próza

Brigita Tóthová

Bezkafí

Vždycky, když zůstanu doma a vypadnu z běžného rychlého koloběhu, beru čas pro sebe se vším všudy. Jeho terapeutické účinky nemají konkurenci.

29.3.2023 v 11:00 | Karma: 10,77 | Přečteno: 294x | Diskuse| Osobní

Brigita Tóthová

Alice

Probudila ji bolest hlavy a tíha na celém těle. Jakoby na ní ležel parní válec a ona se marně snažila vymanit ze vší té těžkosti. Peřina ztuhlá nocí, omotaná kolem jejího těla, suplovala svěrací kazajku.

28.3.2023 v 7:03 | Karma: 11,90 | Přečteno: 360x | Diskuse| Poezie a próza

Brigita Tóthová

Blikající myšlenky

Když jsem se probudila, byla ještě tma. Probouzím se velmi brzy. Jako bych nechtěla něco propásnout. možná je to tím, že mám lehké spaní a hned z rána se kolem mě prohání kočky. Ve tmě přichází myšlenky na všechno možné.

25.3.2023 v 6:31 | Karma: 5,19 | Přečteno: 160x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

PŘEHLEDNĚ: Češi vyberou 21 europoslanců. Kandiduje i Mourek s mimozemšťany

26. dubna 2024  10:37

O křesla v Evropském parlamentu se na začátku června utká třicet uskupení. Podle průzkumu agentury...

Řecko Kyjevu PVO nedodá, potřebujeme ji sami, říká. Španělé pošlou jen rakety

26. dubna 2024  10:35

Španělsko ani Řecko nedodají Ukrajině systémy protivzdušné obrany, které Kyjev žádá k obraně před...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  10:24

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 95
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 573x
Píšu pro sebe, protože psaní je moje láska, pro lidi, o lidech a o všem co mě nějakým způsobem osloví.

Baví mě zkoušet různé styly psaní a hlavně mě baví reagovat na podněty z venčí.

Můžete mi napsat i na email : brigita.tothova@seznam.cz

Vítejte u mě

Seznam rubrik