Kočka nebo myš

25. 05. 2018 5:26:20
Byl krásný slunečný den a já se zrovna smála uprostřed voňavé zahrady, absolutně nepřipravená na to, co za chvíli uvidím a jaké drama se před mými zraky odehraje

Když přiběhla, vůbec jsem si nejdříve ničeho nevšimla.

Byla sněhově bílá a chtěla se mazlit.

Až když jsem ji pohladila, uviděla jsem, jak jí z tlamy koukají malé nožky.

Fuj...lovkyně sežrala myš...

To přece kočky normálně dělají.

Najednou z ničeho nic, tu domněle mrtvou myš vyplivla.

Vůbec nebyla mrtvá.

Začala zmateně pobíhat a snažila se zachránit si holý život.

Kočka si s ní začala pohrávat. Poskakovala kolem ní, tlapkou ji občas praštila, a když se přestala hýbat, opět ji popohnala k akci, protože unavená, polomrtvá a ležící jí evidentně nebavila.

Myška hledala z posledních sil cestu do bezpečí a kočka ji dostihla u každé díry, kde měla šanci na únik.

Kočka si tu hru velmi užívala. Radostně poskakovala kolem myši, okousávala jí a opět vyplivovala polomrtvou na trávu, aby s ní stále hrála tu nekonečnou hru na honěnou, u které jeden trpí a druhý se velmi baví.

Sevřel se mi žaludek.

Uviděla jsem zcela jasně a poprvé v životě, jak taková hra, končící smrtí vlastně probíhá.

Pak se stalo něco, co jsem absolutně nepředpokládala, a kdybych to neviděla na vlastní oči, nikdy neuvěřím.

Myš, absolutně unavená, ožužlaná a dezorientovaná se místo útěku naprosto odevzdaně vydala směrem ke kočce.

Jako by čekala a zároveň prosila tu poslední ránu, nebo spíše zakousnutí z milosti.

Závěr jsem už vidět nechtěla. Bylo jasné kdo vyhraje.

Udělalo se mi špatně při pomyšlení, kolikrát jsem takové hry a honičky absolvovala ve svém životě já.

Často, velmi často jsem byla myší, která odevzdaně čekala na své sežrání, tou záludnou, hravou a veselou kočkou, která si přece jen hrála.

Myška pro ni byla jen jednou jednohubkou z mnoha.

Jen hračka, kterých běhají po světe spousty.

A co když jsem někdy někomu ublížila jako kočka?

Co když ho to bolelo, jako tu myš?

Co když naši hru rozcházel dlouhé týdny, měsíce, nebo roky?

Kočka odběhla, myš ležela mrtvá v trávě a já se rozhodla skoncovat se všemi hrami ve svém životě.

Vždycky to totiž jednoho bolí.

Je jedno, jestli jsi kočka, nebo myš.....

Autor: Brigita Tóthová | pátek 25.5.2018 5:26 | karma článku: 16.35 | přečteno: 541x

Další články blogera

Brigita Tóthová

Úklid

Je nedělní ráno, všichni ještě spí, jen venku cvrlikají ptáci a občas zaštěká pes. Auta dnes neslyším. Je neděle a město ještě pospává. Sedla jsem si před monitor a usrkávám černý čaj s citronem. Nedočkavě vyhlížím myšlenky.

2.4.2023 v 8:09 | Karma článku: 10.31 | Přečteno: 259 | Diskuse

Brigita Tóthová

Ráno

Bylo to jedno z těch rán, které vás překvapí svou intenzitou. Občas mě samotnou překvapí, jaké podněty ke mně přijdou, jaké myšlenky se vyklubají a chtějí být rozvíjeny. Jako živý obraz. Miluji ty chvíle. Přichází bez pozvání.

30.3.2023 v 9:43 | Karma článku: 7.85 | Přečteno: 183 | Diskuse

Brigita Tóthová

Bezkafí

Vždycky, když zůstanu doma a vypadnu z běžného rychlého koloběhu, beru čas pro sebe se vším všudy. Jeho terapeutické účinky nemají konkurenci.

29.3.2023 v 11:00 | Karma článku: 10.77 | Přečteno: 275 | Diskuse

Brigita Tóthová

Alice

Probudila ji bolest hlavy a tíha na celém těle. Jakoby na ní ležel parní válec a ona se marně snažila vymanit ze vší té těžkosti. Peřina ztuhlá nocí, omotaná kolem jejího těla, suplovala svěrací kazajku.

28.3.2023 v 7:03 | Karma článku: 11.90 | Přečteno: 339 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 4.06 | Přečteno: 152 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 21.06 | Přečteno: 415 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.91 | Přečteno: 291 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 67 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 26.76 | Přečteno: 572 | Diskuse
Počet článků 95 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 569

Píšu pro sebe, protože psaní je moje láska, pro lidi, o lidech a o všem co mě nějakým způsobem osloví.

Baví mě zkoušet různé styly psaní a hlavně mě baví reagovat na podněty z venčí.

Můžete mi napsat i na email : brigita.tothova@seznam.cz

Vítejte u mě

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...