Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak škola učí mé děti lhát a předstírat

Když už se dnes ráno přidal i mladší devítiletý syn, mluvící vždy pravdu s výmyslem, že nemůže jít do školy, protože ho bolí noha, i když včera kolem mě radostně poskakoval a celou noc mě klidně držel za ruku bez jediného stenu.

Začalo to už někdy dřív. Když to bylo jen občas, tak jsem tomu nevěnovala pozornost.

Když už se dnes ráno přidal i mladší devítiletý syn, mluvící vždy pravdu s výmyslem, že nemůže jít do školy, protože ho bolí noha, i když včera kolem mě radostně poskakoval a celou noc mě klidně držel za ruku bez jediného stenu, tak jsem si řekla že to už fakt není normální.

Otázky typu: Nemusím jít do školy? Proč se musím učit to, co nikdy nebudu potřebovat? 

Kdo to vlastně všechno vymyslel? a tak podobně, jsou na denním pořádku.

Jasně kluci.

Taky jsem si říkala a nedělala z toho dráámo.

Dneska jsem se s malým kvůli jeho předstírání bolavé nohy pohádala, měli jsme to fakt nepěkné a pak to ladili po telefonu, protože ve chvíli, kdy se naštval, že nevěřím jeho výmyslu, tak ve vzteku zapomněl, že mu jede autobus, pobíhal po bytě, jakoby ho ta noha ani nebolela, i když údajně nemohl ani vstát z postele.

Můj starší syn se zase pokusil před dvěma dny fingovat únavový syndrom a údajnou chřipku s šílenou bolestí hlavy, jen aby do té školy nemusel.

Možná si spousta z vás řekne, že jsem je prostě měla nechat doma a neřešit.

Nepatřím k matkám, které by své děti zahlcovaly kroužky a aktivitami.

Když přijdou ze školy domů, udělají si případné úkoly, což teď mají sporadicky a po drobných domácích pracích, jako vynesení koše, uklizení nádobí mají svůj volný čas na odpočinek.

S mladším synem si často hrajeme hry, nebo si čteme, nebo koukáme na pohádky.

Opravdu nic náročného,ani stresujícího.

Nevidím tedy důvod, proč by měli zanedbávat svou jednou povinnost a tou je škola.

Copak já si můžu ráno říct, že nejdu do práce, jen tak protože se mi nechce?

Jaký model flákání a nezodpovědnosti bych je tím rozvláčněným bezdůvodným uvolňováním naučila?

 

Ale o to tady až tak nejde.

Spíš mě zaráží s jak obrovskou nechutí a odporem do školy oba chodí.

Po celém dni mi neřeknou nic hezkého ani pozitivního co se jim tam přihodilo.

Mladšímu synovi odešla už druhá učitelka, obě odchozí byly velmi schopné hodné a miloval je. Problém ve vedení školy je evidentní.

Jistě můžu psát stížnosti, které si stejně nikdo nepřečte, protože končí u zmiňované paní ředitelky a nebo se připojím k velké petici, která chce změnu vedení školy.

Otázkou zůstává, jestli to je ten problém.

Starší syn již vychází, takže mám naději že na učilišti ho některý kantor zaujme svou sílou osobnosti.

Ale co ten mladší? Donekonečna měnit školy a doufat, že se to tam potká? Vím jak těžce nesl odchod z původní školy kvůli stěhování.

Noví kamarádi, noví učitelé a co když opět ten stejný přístup a problém? Je tohle řešení?

 

Jistě můžu to svést na systém školství u nás, ale jsem zastáncem přijímaní věcí takových jaké jsou, protože já v nich žiji a ze své stávající pozice je moc nemůžu změnit.

Vzhledem k tomu, že vychovávám syny sama a je pro mě utopické platit nestátní alternativní školu, přemýšlím co udělat v aktuálních podmínkách a situaci.

Jak na motivovat děti, aby braly školu jako přínos a minimálně užitečný čas?

Argument, ať si najdou každý den ve vyučování něco hezkého, třeba jen to setkání s kamarády, už je fakt dost chabý. 

A to, že je to povinnost a potřebují vzdělání, aby mohli jednou mít dobrou práci, tak s tím se můžu rovnou zakopat. 

Nějaké jednou je fakt nezajímá,, když je to tak strašně prudí a nebaví teď.

Jak mám udělat a docílit toho, aby mé děti přestaly lhát a předstírat nemoci, aby do toho ústavu nemusely?

Být dennodenně za gestapačku s bičem v ruce mě fakt nebaví.

B.

 

 

Autor: Brigita Tóthová | čtvrtek 7.2.2019 8:59 | karma článku: 29,92 | přečteno: 2877x
  • Další články autora

Brigita Tóthová

Úklid

Je nedělní ráno, všichni ještě spí, jen venku cvrlikají ptáci a občas zaštěká pes. Auta dnes neslyším. Je neděle a město ještě pospává. Sedla jsem si před monitor a usrkávám černý čaj s citronem. Nedočkavě vyhlížím myšlenky.

2.4.2023 v 8:09 | Karma: 10,31 | Přečteno: 282x | Diskuse| Osobní

Brigita Tóthová

Ráno

Bylo to jedno z těch rán, které vás překvapí svou intenzitou. Občas mě samotnou překvapí, jaké podněty ke mně přijdou, jaké myšlenky se vyklubají a chtějí být rozvíjeny. Jako živý obraz. Miluji ty chvíle. Přichází bez pozvání.

30.3.2023 v 9:43 | Karma: 7,85 | Přečteno: 204x | Diskuse| Poezie a próza

Brigita Tóthová

Bezkafí

Vždycky, když zůstanu doma a vypadnu z běžného rychlého koloběhu, beru čas pro sebe se vším všudy. Jeho terapeutické účinky nemají konkurenci.

29.3.2023 v 11:00 | Karma: 10,77 | Přečteno: 294x | Diskuse| Osobní

Brigita Tóthová

Alice

Probudila ji bolest hlavy a tíha na celém těle. Jakoby na ní ležel parní válec a ona se marně snažila vymanit ze vší té těžkosti. Peřina ztuhlá nocí, omotaná kolem jejího těla, suplovala svěrací kazajku.

28.3.2023 v 7:03 | Karma: 11,90 | Přečteno: 360x | Diskuse| Poezie a próza

Brigita Tóthová

Blikající myšlenky

Když jsem se probudila, byla ještě tma. Probouzím se velmi brzy. Jako bych nechtěla něco propásnout. možná je to tím, že mám lehké spaní a hned z rána se kolem mě prohání kočky. Ve tmě přichází myšlenky na všechno možné.

25.3.2023 v 6:31 | Karma: 5,19 | Přečteno: 160x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

  • Počet článků 95
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 573x
Píšu pro sebe, protože psaní je moje láska, pro lidi, o lidech a o všem co mě nějakým způsobem osloví.

Baví mě zkoušet různé styly psaní a hlavně mě baví reagovat na podněty z venčí.

Můžete mi napsat i na email : brigita.tothova@seznam.cz

Vítejte u mě

Seznam rubrik