Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Otisk

Nu což. Jaro konečně přichází, tak dneska jedna taková pocitovka. Nic moc filozofického nečekejte. Čichám vůně, čumím z okna a myšlenky plynou...

Dnes ráno, když jsem pozorovala východ slunce, najednou jsem si všimla čmouhy, na včera umytém okně. Nebyla to ledajaká čmouha. Byl to krásný a jednoznačný otisk ruky mého mladšího syna.

Do hlavy se mi začaly hrnout věty typu. "Já ho fakt přerazím! Včera jsem to drhla!"

Když jsem zastavila svou mysl, aby přestala produkovat tyhle naučené blbiny, uvědomila jsem si, jak absurdně se my lidé někdy chováme.

Pořizujeme si děti, abychom naplnili své životy radostí a láskou (už to je pěkná naivita, protože nikdo a nic nám život lepší ani plnější neudělá, když my nebudeme chtít) a potom jsme naštvaní při každé příležitosti, protože naše drahé ratolesti neudělaly, co jsme po nich chtěly, nebo naopak toho udělaly mnohem více, jako v případě poťapaného okna.

Zasmála jsem se sama sobě. Tak moc jsem si je přála a teď se tady pohoršuji nad nějakým symbolickým otiskem, který si mohu vrýt do paměti, jako artefakt do srdce, protože rostou opravdu rychle.

Vím moc dobře, že můj puběrťák, i když se teď docela "nesnášíme", jednou odejde a bude mi chybět to naše hašteření a pošťuchování, tak jako neustálé štěbetání toho mladšího filozofa.

Zajímavé, co všechno nějaká rozmazaná ruka na okně u mě může všechno evokovat.

My lidé jsme postižení čištěním nemyslíte?

Okamžitě mi tento výraz vyskakuje ve spojitosti s naší duševní hygienou.

Stále něco pročisťujeme.Vztahy, špatné pocity, svou minulost. Máme k dispozici tolik terapeutických metod, jako přípravků na okna v regálech a někdy ty skvrny prostě vyčistit nejdou.

To je fakt divné. Taky jsem to dělala.Čistila všemi možnými i nemožnými způsoby a víte kdy se mi ulevilo?

Jednoho rána jsem se probudila a řekla si:

"Dost! Dnes je dnes, včerejšek už fakt změnit nemůžu. Jen teď!"

Tak, jako právě teď koukám na tu ťápotu malé ruky, usmívám se a přemýšlím, kolik hezkých myšlenek mi to znamení přineslo. Kolik uvědomění.

Mám ráda čisté výhledy, pravdu a upřímné rozhovory. Nebaví mě chodit kolem horké kaše, a když se scházím s jinými lidmi, tak jen z toho důvodu, abych se dozvěděla, jak se mají, co prožívají, co je v poslední době inspirovalo a udělalo jim radost, nebo je zarmoutilo. Prostě jejich život v plné barevnosti prožívání.

Řeči o jiných bez jejich přítomnosti mě nebaví.

Když někdo pomlouvá ostatní, zakrývá tím svůj vlastní strach z otevřenosti, aby někdo jiný náhodou nezahlédl, jaký vlastně sám je.

Projektuje svou nelásku k sobě a nízké sebevědomí. Ale to je zase jen můj pohled.

Otisk na okně pro mě představuje třeba i ztracenou důvěru.

Můžete flek umýt, vyleštit, ale památka na skvrnu stále zůstává.

Mnoho pohledů, úvah a vět, které vyskakují při pohledu na malou ručku, zdobící okenní tabuli.

Vždycky si můžeme vybrat, který pohled zvolíme.

Můžeme být naštvaní a zkazit si nádherné slunečné ráno, anebo si v klidu vypít kávu, koukat na ten úkaz a nechat proběhnout hlavou vše, co k nám přichází..

Usmívám se a těším se, jak se můj synek dnes bude učit se mnou umývat okna.

Krásný den všem
Bi

Autor: Brigita Tóthová | čtvrtek 21.3.2019 8:20 | karma článku: 0 | přečteno: 60x
  • Další články autora

Brigita Tóthová

Úklid

Je nedělní ráno, všichni ještě spí, jen venku cvrlikají ptáci a občas zaštěká pes. Auta dnes neslyším. Je neděle a město ještě pospává. Sedla jsem si před monitor a usrkávám černý čaj s citronem. Nedočkavě vyhlížím myšlenky.

2.4.2023 v 8:09 | Karma: 10,31 | Přečteno: 282x | Diskuse| Osobní

Brigita Tóthová

Ráno

Bylo to jedno z těch rán, které vás překvapí svou intenzitou. Občas mě samotnou překvapí, jaké podněty ke mně přijdou, jaké myšlenky se vyklubají a chtějí být rozvíjeny. Jako živý obraz. Miluji ty chvíle. Přichází bez pozvání.

30.3.2023 v 9:43 | Karma: 7,85 | Přečteno: 203x | Diskuse| Poezie a próza

Brigita Tóthová

Bezkafí

Vždycky, když zůstanu doma a vypadnu z běžného rychlého koloběhu, beru čas pro sebe se vším všudy. Jeho terapeutické účinky nemají konkurenci.

29.3.2023 v 11:00 | Karma: 10,77 | Přečteno: 294x | Diskuse| Osobní

Brigita Tóthová

Alice

Probudila ji bolest hlavy a tíha na celém těle. Jakoby na ní ležel parní válec a ona se marně snažila vymanit ze vší té těžkosti. Peřina ztuhlá nocí, omotaná kolem jejího těla, suplovala svěrací kazajku.

28.3.2023 v 7:03 | Karma: 11,90 | Přečteno: 360x | Diskuse| Poezie a próza

Brigita Tóthová

Blikající myšlenky

Když jsem se probudila, byla ještě tma. Probouzím se velmi brzy. Jako bych nechtěla něco propásnout. možná je to tím, že mám lehké spaní a hned z rána se kolem mě prohání kočky. Ve tmě přichází myšlenky na všechno možné.

25.3.2023 v 6:31 | Karma: 5,19 | Přečteno: 160x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Lídr kandidátky AfD propustí asistenta podezřelého ze špionáže, do voleb půjde

24. dubna 2024  10:12,  aktualizováno  10:32

Europoslanec a lídr kandidátky Alternativy pro Německo (AfD) Maximilian Krah i přes obvinění svého...

Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila

24. dubna 2024  10:22

Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...

Vyberte si jednotku a pozici. Ukrajina se snaží nalákat nové rekruty

24. dubna 2024  10:01

Daleko od zákopů, v nových centrech po celé Ukrajině, nabízejí civilní náboráři vyzbrojení...

KOMENTÁŘ: Na vině je přece vždycky žena... Feriho případ odstartoval změny

24. dubna 2024

Premium Tři roky nepodmíněně a zaplacení odškodného třem obětem. Takovým potvrzením rozsudku v pondělí...

  • Počet článků 95
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 573x
Píšu pro sebe, protože psaní je moje láska, pro lidi, o lidech a o všem co mě nějakým způsobem osloví.

Baví mě zkoušet různé styly psaní a hlavně mě baví reagovat na podněty z venčí.

Můžete mi napsat i na email : brigita.tothova@seznam.cz

Vítejte u mě

Seznam rubrik