Příběh o popelnici a lidském štěstí

19. 01. 2020 7:25:18
Kráčela jsem prázdnou ulicí, ve sluchátkách nezvykle skvělou hudbu, a před sebou černou, osamocenou popelnici. Na tom by nebylo nic divného, ve městě jich máme spousty. Tahle mě upoutala svou odstrčeností a hlavně papírovou taškou

Zpomalila jsem a šouravě se přibližovala k onomu objektu, abych bedlivě prohlédla obsah papírového obalu volně pověšeného. O co větší radost jsem prožila, vidouce úhledně a ekologicky, ve skleněných lahvích, zabalené jídlo. Rozumějte, netrpím nouzí a nemusím chodit kontrolovat popelnice. Hned vám to vysvětlím.

Kousek od mého domu je kostel a u něj se často srocují lidé bezdomovci a doufají, že jim v té zimě někdo aspoň trochu uleví. Chodívají často i po přilehlém sídlišti a hledají zbytky do jídla. Ano, je mi jasné, že na toto téma může mít každý jiný názor.

Každopádně díky nim, nebo kvůli nim, jsem se před pár lety začala hodně zabývat tématem plýtvání potravinami. Byla jsem tím opravdu pohlcená, pořádala soukromé sbírky a nabízela řešení, jak a kam umístit přebytečné jídlo, aby mohlo být ještě užitečné a nedocházelo k plýtvání.

Často jsme s dětmi, nebo přáteli na procházce zanechávali na lavičkách, kam lidé bez domova chodí, krabičku s jídlem a nápisem jídlo zdarma, nebo jsme to dávali do tašek a věšeli na bok popelnice, jak tomu bylo i v tomto případě. Přišlo mi hrozné, kolik lidí musí trpět hladem a já, se spousto dalších, mám splachovat jídlo do záchodku. Párkrát se mi stalo, že jsem za své počínání dostala ještě vynadáno, protože jsem údajně podporovala flákače. Přestala jsem o tom mluvit a v tichosti si dělala své. Teď už jistě pochopíte, proč jsem byla tak moc nadšená z obyčejné papírové tašky plné zavařovaček, jídlem naditých, ze kterých se nají klidně dvě osoby. Prostě jsem normálně hlasitě a nadšeně vykřikla: "Jééé, to je pecka!"

Tím to ovšem nekončilo. Za dalším rohem jsem uviděla další obrázek, který mě přesvědčil o tom, že ta naše země opravdu není tak zaostalá a lidé natvrdlí, jak často slýchávám v autobusech, na zastávkách, či jiných místech, potkávajíce dav. Uviděla jsem dva seniory, kteří právě přijeli z nákupu a tahali tašky domů. Měli jich fakt dost a ani jedna nebyla plastová. Nápis S LÁSKOU K PŘÍRODĚ vysvětloval vše. Opravdu mě potěšilo, že lidé, v tomto případě v seniorském věku, kteří většinou už moc změny nemají rádi a často brblají, přemýšlí a zabývají se tématy, dotýkajícími se nás všech.

A co z toho vyplývá? Když člověk o svém životě občas přemýšlí, může dojít do bodu, kdy začne pomáhat ostatním, planetě, zvířatům, jen tak sám od sebe. Automaticky se stává laskavějším, protože se zabývá také někým jiným, než sám sebou a přestává mu být život žitý kolem něj lhostejný. To se pak může klidně stát, že takovému člověku začne záležet více na tom, jaké má vztahy s nejbližšími i vzdálenými, jak vychází sám se sebou a začne už na dálku vonět člověčinou.

A v tom úplně "nejhorším" případě se může se stát, že se takový člověk stane šťastným a spokojeným........

Autor: Brigita Tóthová | neděle 19.1.2020 7:25 | karma článku: 15.98 | přečteno: 465x

Další články blogera

Brigita Tóthová

Úklid

Je nedělní ráno, všichni ještě spí, jen venku cvrlikají ptáci a občas zaštěká pes. Auta dnes neslyším. Je neděle a město ještě pospává. Sedla jsem si před monitor a usrkávám černý čaj s citronem. Nedočkavě vyhlížím myšlenky.

2.4.2023 v 8:09 | Karma článku: 10.31 | Přečteno: 259 | Diskuse

Brigita Tóthová

Ráno

Bylo to jedno z těch rán, které vás překvapí svou intenzitou. Občas mě samotnou překvapí, jaké podněty ke mně přijdou, jaké myšlenky se vyklubají a chtějí být rozvíjeny. Jako živý obraz. Miluji ty chvíle. Přichází bez pozvání.

30.3.2023 v 9:43 | Karma článku: 7.85 | Přečteno: 182 | Diskuse

Brigita Tóthová

Bezkafí

Vždycky, když zůstanu doma a vypadnu z běžného rychlého koloběhu, beru čas pro sebe se vším všudy. Jeho terapeutické účinky nemají konkurenci.

29.3.2023 v 11:00 | Karma článku: 10.77 | Přečteno: 275 | Diskuse

Brigita Tóthová

Alice

Probudila ji bolest hlavy a tíha na celém těle. Jakoby na ní ležel parní válec a ona se marně snažila vymanit ze vší té těžkosti. Peřina ztuhlá nocí, omotaná kolem jejího těla, suplovala svěrací kazajku.

28.3.2023 v 7:03 | Karma článku: 11.90 | Přečteno: 339 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Helena Vlachová

Můj syn

Vždy jsem si přála mít tři syny. Jenže člověk míní a Osud mění. Nakonec zůstalo jen při jednom synovi.

19.3.2024 v 6:37 | Karma článku: 10.19 | Přečteno: 276 | Diskuse

Olga Medová

Útřivé

Nevstoupíš dvakrát do stejné... lavice. Lavice Dejvice, rýmovačka...Budova Fakulty architektury od Aleny Šrámkové. Plně obsazené řady. Přednášející za katedrou. Prezentace s fotografiemi.

18.3.2024 v 23:55 | Karma článku: 9.12 | Přečteno: 116 | Diskuse

Pavel Nitka

Jaký to je milý dědeček aneb Stářím moudrost nezískáš...

Vždyť určitě celý život pracoval, staral se o své blízké, jedl jen kvalitní potraviny a nikdy na veřejnosti nemluvil sprostě. Dokonce i mouchám vyrobil ve své dílně krmítko...

18.3.2024 v 19:20 | Karma článku: 11.86 | Přečteno: 429 | Diskuse

Ján Chomík

U kaderníka

Márne sa snažím spomenúť si, kedy som bol prvýkrát u kaderníka. Je to však pravdepodobne jedna z tých spomienok, ktorú moja pamäť už definitívne pochovala.

18.3.2024 v 18:37 | Karma článku: 7.43 | Přečteno: 112 | Diskuse

Josef Ulman

Ja ně prarassijskij...!

Včera jsem na jednom fóru dostal tip na video nechvalně proslulého Petra Hájka, ve kterém dělá rozhovor s Jindřichem Rajchlem.

18.3.2024 v 10:10 | Karma článku: 21.99 | Přečteno: 589 | Diskuse
Počet článků 95 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 569

Píšu pro sebe, protože psaní je moje láska, pro lidi, o lidech a o všem co mě nějakým způsobem osloví.

Baví mě zkoušet různé styly psaní a hlavně mě baví reagovat na podněty z venčí.

Můžete mi napsat i na email : brigita.tothova@seznam.cz

Vítejte u mě

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...