Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Příběh o špinavém okně, dívčích polibcích a koťatech co sežral had

Občas se prostě dějí věci bez našeho přičinění. Prostě nám vyskakují v hlavě věty a my jedeme , jak u pásu, protože už jsme to slyšeli stokrát...letošní máj začal trochu jinak...

Seděla jsem pod stromem, krásně svítilo slunce a zrovna jsem se něčemu hodně nahlas smála, do telefonu s kamarádkou, když to na mě spadlo.

To čváchnutí bylo normálně slyšitelné. Nikdy bych tomu nevěřila. Během vteřiny mi na levé ruce, kterou jsem měla volně položenou na koleni, přistálo ptačí hovínko.

Mlasklo to tedy fest a já nevěřícně zírala na tu bílo šedou hmotu, jak mi teče po ruce.

 

Jsem docela akční žena, takže jsem konečně zavřela svou oněmělou pusu, ukončila jsem hovor, poklad z nebes jsem utřela kapesníkem a vydala se za svou další klientkou.

Když jsem od ní převzala lístek s nákupem a dalšími požadavky, byla tam mimo jiné napsaná i pošta.

Okamžitě mě nepadalo, že svého dnešního "nebeského obdarování" musím využít a vsadila jsem si sportku.

Samozřejmě jsem tiket od paní za přepážkou přebírala levou, ptákem pokaděnou rukou, protože to je přece pro štěstí.

Opět mi došlo, jak od mala do sebe nasáváme ty tradice, hlášky a zvyky, které automaticky vyskakují v mozku, kdykoliv je příležitost.

 

Jako když v předvečer prvního máje urputně přemýšlíte, jak se vyhnout těm otravným dotazům, jestli neuschnete a kolikrát vás někdo políbil pod stromem.

Jako když na pálení čarodějnic hledáte ten správný a pořádný oheň a pak sedíte s kamarádkou v sauně, protože venku je takový vítr, že oheň je téměř nemožný. 

Vyrobíte si tedy spontánně oheň vnitřní i vnější, v dosti netradičním duchu a mimo konvence a zaběhlé zvyklosti.

 

Na prvního máje jsem procitla velmi brzy a protože mi vadil velmi zastřený pohled z mého špinavého  okna, které pokryl pyl, rozhodla jsem se svátek práce, zahájit pracovním, údernickým tempem. 

Co na tom, že bylo 6 ráno..To slunce, prostě potřebuji vidět čistě. 

Jako všechno ve svém životě. Čistě a jasně. Žádných sto úpravných filtrů, jako ve photo shopu.

Proto myji ráda okna. Čistota záměrů, myšlenek a aspoň chvíli pocit, že můžu ve svém životě něco ovlivnit, tím, že si udělám jednou za čas pořádný průvan, smyji všechnu špínu a zbavím se nepotřebného.

Všichni máme tyhle možnosti a můžeme rozhodovat a konat. 

Často se však raději chováme, jako čerstvě narozená koťata, která nikdo nechce, jsou na obtíž a odevzdaně čekají, jestli je někdo utopí, nebo nechá sežrat hadovi.

Nevím jak vy, ale já si raději vyberu možnost udělat si to po svém. Bez ohledu na to co si jiní pomyslí. 

 

A jak to dopadlo?

Umyla jsem okno, šla si zacvičit jógu , před polednem jsem se olíbala s přítelkyní,( pravda, ten strom moc nekvetl) a zapila jsem svou májovou náladu deckou růžového.

Když jsem pak svým jasným a čistým pohledem přečetla v mobilu pozvání na večerní procházku, byla jsem si naprosto jistá svými nadpozemskými schopnostmi:-).

 

Jo a výsledky sportky ještě nevím. Baví mě to lechtivé těšení.

Těšení a tvoření. 

Vytváření svých nových zvyků, tradic a posouvání mých nekonvenčních hranic.

Krásný máj.

Autor: Brigita Tóthová | pátek 4.5.2018 16:13 | karma článku: 9,58 | přečteno: 298x
  • Další články autora

Brigita Tóthová

Úklid

Je nedělní ráno, všichni ještě spí, jen venku cvrlikají ptáci a občas zaštěká pes. Auta dnes neslyším. Je neděle a město ještě pospává. Sedla jsem si před monitor a usrkávám černý čaj s citronem. Nedočkavě vyhlížím myšlenky.

2.4.2023 v 8:09 | Karma: 10,31 | Přečteno: 282x | Diskuse| Osobní

Brigita Tóthová

Ráno

Bylo to jedno z těch rán, které vás překvapí svou intenzitou. Občas mě samotnou překvapí, jaké podněty ke mně přijdou, jaké myšlenky se vyklubají a chtějí být rozvíjeny. Jako živý obraz. Miluji ty chvíle. Přichází bez pozvání.

30.3.2023 v 9:43 | Karma: 7,85 | Přečteno: 204x | Diskuse| Poezie a próza

Brigita Tóthová

Bezkafí

Vždycky, když zůstanu doma a vypadnu z běžného rychlého koloběhu, beru čas pro sebe se vším všudy. Jeho terapeutické účinky nemají konkurenci.

29.3.2023 v 11:00 | Karma: 10,77 | Přečteno: 294x | Diskuse| Osobní

Brigita Tóthová

Alice

Probudila ji bolest hlavy a tíha na celém těle. Jakoby na ní ležel parní válec a ona se marně snažila vymanit ze vší té těžkosti. Peřina ztuhlá nocí, omotaná kolem jejího těla, suplovala svěrací kazajku.

28.3.2023 v 7:03 | Karma: 11,90 | Přečteno: 361x | Diskuse| Poezie a próza

Brigita Tóthová

Blikající myšlenky

Když jsem se probudila, byla ještě tma. Probouzím se velmi brzy. Jako bych nechtěla něco propásnout. možná je to tím, že mám lehké spaní a hned z rána se kolem mě prohání kočky. Ve tmě přichází myšlenky na všechno možné.

25.3.2023 v 6:31 | Karma: 5,19 | Přečteno: 161x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Meda a Jan Mládkovi. Milovníky umění i zvířat připomíná zámecká výstava

4. května 2024

Premium Dáma z Kampy, mecenáška, kurátorka, nakladatelka, sběratelka, ale také vegetariánka a milovnice...

Požár vyhnal z domu v Mostě dvě desítky lidí, někteří museli po žebříku

4. května 2024  16:35

Nejméně 20 lidí muselo odpoledne opustit čtyřpodlažní dům na třídě Budovatelů v Mostě kvůli požáru...

Po Kallasové přišla řada na Zelenského, Rusko na něj vydalo zatykač

4. května 2024  16:30

Ruské úřady zahájily trestní řízení proti ukrajinskému prezidentovi Volodymyru Zelenskému a...

Inzerát na nového ministra pro vědu a výzkum si utahuje z tápající TOP 09

4. května 2024  16:15

Z potíží vládní TOP 09 při výměně ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové si...

  • Počet článků 95
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 573x
Píšu pro sebe, protože psaní je moje láska, pro lidi, o lidech a o všem co mě nějakým způsobem osloví.

Baví mě zkoušet různé styly psaní a hlavně mě baví reagovat na podněty z venčí.

Můžete mi napsat i na email : brigita.tothova@seznam.cz

Vítejte u mě

Seznam rubrik