Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Příběh o jednom bolestivém plácnutí a utajených slzách

Jsou chvíle, které si člověk nevybírá. Prostě přijdou a Ty si to přeber jak chceš. Přebírám dost často. Uf.....

Kráčela jsem přeplněnou uličkou a všude kolem mě řev, jak v cirkuse.

Autobus narvaný k prasknutí, plný puberťáků, kteří právě jeli ze školy. 

Tuhle noc jsem toho moc nenaspala, takže se mi tahle atmoška moc nehodila do krámu, ale takový je život.

Nějakým zázrakem jsem našla volné místo, na které jsem vyšťaveně usedla a zavřela oči v naději, že když se na chvíli stanu neviditelnou, tak oni přestanou být slyšet.

Taková blbost.

 

Uprostřed všeho toho řevu najednou zazněla rána. Plácnutí, plesknutí, nebo snad facka?

Uslyšela jsem to velmi zřetelně a zvuk byl doprovázený bolestným dívčím výkřikem a následně chlapeckým smíchem.

Na chvíli to v autobuse ztichlo.

Otevřela jsem oči, abych uviděla co se stalo. 

Naskytlo se mi opět velmi poučné představení.

Kousek ode mě byl hlouček dospívajících dětí.

Tři kluci zatlačovali na sedátko jednu dívku. Ta obdržela tu velikou ránu. Její spolusedící ji pleskl přes stehno, jak jsem pochopila z jejich hovoru.

Měla slzy na krajíčku. Muselo to bolet fest. I já jsem přes uličku viděla otisk na její noze.

Kluk, který seděl vedle ní a měl na svědomí bolestivý akt, byl přesně ten typ zakomplexovaného kluka s rovnátky a brýlemi, který musí zaujmout kámoše a holky nevšedními činy, protože má pocit, že jinak je neviditelný. Doma zřejmě byl.

Další dva kámoši ho obdivně nabádali, aby čin zopakoval, protože ona přece nebrečí a ještě se jí to možná líbí? Není ona sadomaso? Podle toho, jak se chovala, tak zřejmě byla. Duševní sado masochistka.

 

Zírala jsem na to s pusou otevřenou připravená zakročit, kdyby náhodou měla přijít další rána.

Tohle přece není normální říkala jsem si, proč ta holka nic neudělá?

Pořád se smála, že vlastně o nic nejde a oni jí ponižovali slovně víc a víc.

S křečovitým úsměvem a slzami v očích stále hrála hrdinku a bezproblémovou fajn holku, které nic nevadí.

Strašně mě to provokovalo. Měla jsem pořád pocit, že jí musím chránit, protože sama to nezvládne.

V hlavě mi zaznělo : " Furt bys někoho jenom zachraňovala!" 

" A sebe zachránit neumíš!!!"

Prásk! No jo vlastně. To není o ní. To je o Tobě milá zlatá.

 

 

Bože někdy jsem fakt natvrdlá.

Najednou jsem se vrátila o mnoho let zpět a uviděla sebe. Vždycky jsem si nechala všechno líbit. Chtěla jsem mít hodně kamarádů a hlavně ať je sranda. 

Dlouhá léta jsem měla pověst fajn holky, co nemá s ničím problém. 

Udělalo se mi špatně od žaludku při uvědomění, že v některých životních situacích se stále tak chovám.

Stále naplňuji ty věty, které jsem slýchávala v dětství :" Buď hodná holčička."nebo "Chytřejší ustoupí" a moje zaklínadla byla" Co z toho děláš?" "Nebuď taková citlivka"

 

Postupem času jsem přestala projevovat svůj nesouhlas a brečela jen tajně do polštáře, ať to nikdo nevidí, abych nebyla citlivka, které se všichni smějí.

Trvalo desítky let, než jsem se naučila říkat "ne" a někdy i velmi razantně.

V jedné oblasti života se mi to občas stále nedaří. 

Vztahy s muži jsou pro mě opravdu studiem na vysoké škole plné reparátů.

Nevadí.. Třeba jednou pochopím i bez facky.

Dneska ji za mě dostala mladá dívka. Krásné upozornění, aby se probrala.

Já jsem se probrala dostatečně.

  

A ještě něco jsem se naučila.

Když vystoupili kamarádi toho kluka, zůstal sedět na sedadle vedle dívky, které tak ublížil. 

Z jejich hovoru bylo patrné, že po prázdninách odejde na jinou školu. Bylo vidět, že se tam  netěší  a pochopila jsem, že se mu ta dívka líbí. 

Usmíval se na ni, přestal do ní rýpat, spíš posmutněl a trošku zčervenal, když na něj promluvila.

Když vystoupila i ona a zůstal sám, stal se z něho rázem ustrašený a opuštěný kluk s rovnátky, který v sobě nese spoustu smutku a neví co s ním. Zmateně se pohyboval po voze, až mi zmizel v davu.

Pravou podstatu člověka poznáme, až když je sám. Bez obecenstva, bez toho aby se kontroloval.

Nakonec ta nekonečně hlučná společnost přinesla mou velmi silnou tichou vnitřní meditaci na téma sebe hodnota.

Díky. Makám na tom.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Brigita Tóthová | středa 23.5.2018 6:02 | karma článku: 16,24 | přečteno: 653x
  • Další články autora

Brigita Tóthová

Úklid

Je nedělní ráno, všichni ještě spí, jen venku cvrlikají ptáci a občas zaštěká pes. Auta dnes neslyším. Je neděle a město ještě pospává. Sedla jsem si před monitor a usrkávám černý čaj s citronem. Nedočkavě vyhlížím myšlenky.

2.4.2023 v 8:09 | Karma: 10,31 | Přečteno: 282x | Diskuse| Osobní

Brigita Tóthová

Ráno

Bylo to jedno z těch rán, které vás překvapí svou intenzitou. Občas mě samotnou překvapí, jaké podněty ke mně přijdou, jaké myšlenky se vyklubají a chtějí být rozvíjeny. Jako živý obraz. Miluji ty chvíle. Přichází bez pozvání.

30.3.2023 v 9:43 | Karma: 7,85 | Přečteno: 204x | Diskuse| Poezie a próza

Brigita Tóthová

Bezkafí

Vždycky, když zůstanu doma a vypadnu z běžného rychlého koloběhu, beru čas pro sebe se vším všudy. Jeho terapeutické účinky nemají konkurenci.

29.3.2023 v 11:00 | Karma: 10,77 | Přečteno: 294x | Diskuse| Osobní

Brigita Tóthová

Alice

Probudila ji bolest hlavy a tíha na celém těle. Jakoby na ní ležel parní válec a ona se marně snažila vymanit ze vší té těžkosti. Peřina ztuhlá nocí, omotaná kolem jejího těla, suplovala svěrací kazajku.

28.3.2023 v 7:03 | Karma: 11,90 | Přečteno: 361x | Diskuse| Poezie a próza

Brigita Tóthová

Blikající myšlenky

Když jsem se probudila, byla ještě tma. Probouzím se velmi brzy. Jako bych nechtěla něco propásnout. možná je to tím, že mám lehké spaní a hned z rána se kolem mě prohání kočky. Ve tmě přichází myšlenky na všechno možné.

25.3.2023 v 6:31 | Karma: 5,19 | Přečteno: 161x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Vláda jednala o pomoci ovocnářům, jimž způsobily mrazy milionové škody

7. května 2024  5:34,  aktualizováno  14:58

Přímý přenos Vláda jednala o pomoci ovocnářům, kterým zničily úrodu jarní mrazy. Program na řešení rizik a krizí...

Na Pražském okruhu se převrátil náklaďák přes svodidla, omezoval oba směry

7. května 2024  11:14,  aktualizováno  14:58

Na druhém kilometru Pražského okruhu u Jesenice havarovalo nákladní auto, které se převrátilo na...

Putin se na inauguraci ujal dalšího mandátu, předloží jméno příštího premiéra

7. května 2024  10:11,  aktualizováno  14:54

Ruský prezident Vladimir Putin při úterní okázalé inauguraci v Kremlu zahájil svůj pátý mandát v...

Když má vláda peníze za zmrzlé borůvky, musí mít i pro vědu, říká Ženíšek

7. května 2024  14:41

Musí dojít k navýšení rozpočtu pro vědu, výzkum a inovace, pokud to má vláda jako svoji prioritu,...

  • Počet článků 95
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 573x
Píšu pro sebe, protože psaní je moje láska, pro lidi, o lidech a o všem co mě nějakým způsobem osloví.

Baví mě zkoušet různé styly psaní a hlavně mě baví reagovat na podněty z venčí.

Můžete mi napsat i na email : brigita.tothova@seznam.cz

Vítejte u mě

Seznam rubrik