Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Zapomeň na mě....

Kolikrát jsem tuhle větu" zapomeň na mě" ve svém životě už četla? Kolikrát ji na rozloučenou psala já? Nikdy jsem to nemyslela vážně. Právě naopak.

Kolikrát jsem tuhle větu" zapomeň na mě" ve svém životě už četla?

Kolikrát ji na rozloučenou psala já?

Nikdy jsem to nemyslela vážně. Právě naopak.

Když to na mě opět kouklo z mobilu, znovu se mi vybavily všechny ty hry plné strachu ze samoty,  

kdy jsem schválně odháněla od sebe lidi, kteří o mě stáli a já si nebyla jistá jejich city, netušila, jak to se mnou vlastně mají a napsala jsem obligátní :" zapomeň na mě ", abych získala alespoň trochu chabé a vrtkavé jistoty.

Hrála jsem hru s názvem: "Ukaž, jak Ti na mě záleží" , protože jsem si přála ať mě dotyčný, nebo dotyčná přesvědčuje o opaku.

Mnohokrát se tak stalo a já se na chvíli uklidnila.

Bylo to však jen na chvíli, protože po čase se situace opakovala.

 

Také jsem mívala období, že jsem se v tom donekonečna babrala a snižovala svou hodnotu, protože věta "Zapomeň na mě!" ve mě vzbuzovala otázky typu:

"Takže mě jako nechce?"

"Nejsem pro něho dost dobrá?"

Změnilo se to ve chvíli, kdy mi jeden můj kamarád s úsměvem řekl: " Hlavně tomu chlapovi zase nepiš ty svoje rozlúčkové zprávy!" 

"Sama víš, že nechceš, aby na Tebe zapomněl!" Práááásk!!!!

Hodně jsem nad tím tehdy přemýšlela. Měl pravdu. 

 

Od těch dob komunikuji na přímo. Říkám a píšu co prožívám.

Vím, že se té mé upřímnosti mnozí zaleknou, ale já v tom cítím svobodu a dávám možnost druhé straně i sobě, pochopit své postoje a pocity.

Hry vše zastírají. Dělají zbytečné dusno a vyvolávají nepříjemné pocity.

Nejme schopni přijímat jasná stanoviska a postoje.

Nemůžeme se pak rozhodnout co je nám příjemné, co už ne, a jak to chceme.

 

Většinou, když někoho od sebe odháníme, tak se z nějakého důvodu bojíme přiblížení, ztráty jeho pozornosti, nebo jeho citu, který k nám chová, ale my o něm nemáme ani zdání, protože ho neprojevil, nebo naopak projevil.

Stále dokola stejné hry mezi lidmi. Tolik nedorozumění spojené s mlčením.

Pořád stejný strach.

Z otevřenosti, upřímnosti, sblížení, ublížení, lásky, bolesti, nepřijetí.

Jak snadné napsat "Zapomeň na mě"

 

Je to, jako by jste vytáhli zlatý klíček, kterým se začala otevírat nová branka k něčemu krásnému, hodně silně s ní bouchli a klíček hodili do nejbližšího kanálu, který smrdí a je tam tma.

Absolutně nikdo tam klíček nemá šanci najít.

Jenom vy, protože vy jste ho tam hodili. 

Ale vůbec se vám do toho nechce, protože netušíte co v kanále najdete, nahmatáte, ucítíte a zase ty nepříjemné pocity....

Většina lidí klíč nechá zapomenutý.

 

Pak jsou Ti, kteří klíč ze strachu zahodí, ale když se uklidní a rozmyslí si to, čekají, až vysvitne slunce, které špinavý kanál udělá hezčím, poskytne více světla a ve slunečním odlesku vytáhnou malý zlatý klíček k brance, která nebyla úplně otevřená s důvěrou a nadějí, že když ji otevřou úplně, uvidí a prožijí něco nevšedního, co ještě nikdy doposud.

K tomu je však potřeba odvahy a upřímnosti k sobě i druhému, který má ve svých rukou duplikát.

Jsou jen dva.Více klíčů není.

Jen dva zlaté klíčky, které otevírají bránu člověka k člověku.

 

Dva cizí lidé, naproti sobě, kteří stojí před volbou, jestli odemknout branku, nebo zahodit klíč.

Já svůj stále pevně svírám v dlani.

Pokud je zámek volný mohu vstoupit. Jestliže je z druhé strany klíč, nedá se branka otevřít.

Uvidíme. Nechám se překvapit.

Autor: Brigita Tóthová | pondělí 4.6.2018 6:02 | karma článku: 9,79 | přečteno: 405x
  • Další články autora

Brigita Tóthová

Úklid

Je nedělní ráno, všichni ještě spí, jen venku cvrlikají ptáci a občas zaštěká pes. Auta dnes neslyším. Je neděle a město ještě pospává. Sedla jsem si před monitor a usrkávám černý čaj s citronem. Nedočkavě vyhlížím myšlenky.

2.4.2023 v 8:09 | Karma: 10,31 | Přečteno: 282x | Diskuse| Osobní

Brigita Tóthová

Ráno

Bylo to jedno z těch rán, které vás překvapí svou intenzitou. Občas mě samotnou překvapí, jaké podněty ke mně přijdou, jaké myšlenky se vyklubají a chtějí být rozvíjeny. Jako živý obraz. Miluji ty chvíle. Přichází bez pozvání.

30.3.2023 v 9:43 | Karma: 7,85 | Přečteno: 204x | Diskuse| Poezie a próza

Brigita Tóthová

Bezkafí

Vždycky, když zůstanu doma a vypadnu z běžného rychlého koloběhu, beru čas pro sebe se vším všudy. Jeho terapeutické účinky nemají konkurenci.

29.3.2023 v 11:00 | Karma: 10,77 | Přečteno: 294x | Diskuse| Osobní

Brigita Tóthová

Alice

Probudila ji bolest hlavy a tíha na celém těle. Jakoby na ní ležel parní válec a ona se marně snažila vymanit ze vší té těžkosti. Peřina ztuhlá nocí, omotaná kolem jejího těla, suplovala svěrací kazajku.

28.3.2023 v 7:03 | Karma: 11,90 | Přečteno: 361x | Diskuse| Poezie a próza

Brigita Tóthová

Blikající myšlenky

Když jsem se probudila, byla ještě tma. Probouzím se velmi brzy. Jako bych nechtěla něco propásnout. možná je to tím, že mám lehké spaní a hned z rána se kolem mě prohání kočky. Ve tmě přichází myšlenky na všechno možné.

25.3.2023 v 6:31 | Karma: 5,19 | Přečteno: 161x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Absurdita blahobytu. Miliardy porcí jídla končí v koši, nejvíc plýtváme doma

5. května 2024

Premium Přestože existují potravinové banky, kam míří neprodané jídlo ze supermarketů a řada hotelů,...

Záchranka na maratonu ošetřila 52 běžců po kolapsu, do nemocnice museli čtyři

5. května 2024  13:30,  aktualizováno  16:58

Záchranáři na Pražském mezinárodním maratonu ošetřili 52 běžců, vesměs po kolapsu. Informovali o...

Čínský prezident přiletěl na návštěvu Francie. „Vítali“ ho naštvaní Tibeťané

5. května 2024  16:57

Do Paříže přiletěl čínský prezident Si Ťin-pching, který v pondělí zahájí dvoudenní státní návštěvu...

Al-Džazíra končí v Izraeli, rozhodla vláda. Televize se chce bránit

5. května 2024  13:28,  aktualizováno  16:20

Izraelská vláda v neděli jednomyslně schválila ukončení činnosti katarské televizní sítě Al-Džazíra...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 95
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 573x
Píšu pro sebe, protože psaní je moje láska, pro lidi, o lidech a o všem co mě nějakým způsobem osloví.

Baví mě zkoušet různé styly psaní a hlavně mě baví reagovat na podněty z venčí.

Můžete mi napsat i na email : brigita.tothova@seznam.cz

Vítejte u mě

Seznam rubrik