Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tvarůžci

Dny byly slunečné, babí léto, jak má být. Listy se povalovaly na chodnících a koketně si s nimi pohrával příjemný větřík. Lidé posedávali na lavičkách, aby načerpali poslední sluneční paprsky před příchodem pošmourna.

Ve sluchátkách mi vyhrávala příjemná hudba a pomalu mě uspávala, když jsem jako každý den autobusem cestovala domů.

Doprava houstla, autobus praskal ve švech, jako kabát velikosti s, který si koupí korpulentní dáma ve výprodeji a doufá, že do jara jí prostě musí být.

Blížili jsme se pomalu k místu mého výstupu a já okýnkem zahlédla policejní auto.

Když mě dav vytlačil ven, uviděla jsem dva policisty, domlouvající dvěma bezdomovcům, aby opustili lavičku na frekentované zastávce a šli se opalovat do parku.

Pomalu a neochotně se obouvali a sbírali si svršky, které bezostyšně odhazovali s přibývajícím slunečním žárem.

V tuhle chvíli jsem zpomalené panoptikum opustila a šla do obchodu nakoupit.

 

Po mém návratu už tam nebyli.

Zůstala po nich jen nevábná vůně. Smrad moče, špíny, smutku a dvou zkažených lidských životů.

Všimla jsem si jich už předešlé dny, procházejíce kolem nich pěšky domů.

Byl to on a ona.

Leželi spolu na jedné lavičce.

Jeden den se vzájemně podepírali hlavami a drželi se za ruce.

Oči zavřené.

Vypadali, jako socha milenců v přípravné fázi. Špinavá od hlíny, neopracovaná, nedokonalá a vlající do prostoru. Nezaschlá a kostrbatá. Jediným nosným prvkem byly propletené prsty na rukou.

 

Podruhé zase, hlavy každý na jiné straně, boty vyzuté a nohy vzájemně v klíně.

Opět spali a okolní svět pro ně nebyl důležitý.

Na zastávce bylo několik laviček vedle sebe. Znavení lidé poposedávali, odkládali si své nákupní tašky a s pohledy upřenými do vytracena čekali na svůj spoj.

Tedy většinou to tak bylo.Obvykle byly všechny lavičky obsazené.

Poslední tři dny, od té chvíle, kdy se tu vyhřívali ona a on, to nebylo vůbec možné.

Jejich společný zápach lidi velmi odpuzoval a vzdaloval minimálně o tři lavičky dále.

 

Leželi tam jako tvarůžci. Rozteklí a hlavně velmi aromaticky zapáchající.

Přemýšlela jsem nad tím, jestli si na to člověk může zvyknout.

Kdy nastane moment znecitlivění nosu.

Co všechno musí člověk prožít, aby se z něj stal dobrovolně živý tvarůžek tlející na slunci?¨

 

Svým zápachem obtěžovali okolí.

Už to někdo nevydržel a zavolal policii, aby sjednali pořádek.

Kdokoliv se na ty dva podíval, měl hned jasno kam patří, a co jsou zač.

Pro většinu lidí, byli lůza. Špínou tlející lidský odpad.

Tolik odsouzení na základě čeho?

 

Jejich propojené prsty držících se rukou, jeho galantnost, když jí pomáhal sbírat věci ze země..

A co když jsou to skvělí lidé, kteří jen vzdali život a rozhodli se ho dožít společně tímto způsobem?

Co když nikomu nikdy v životě neublížili?

Jen už prostě nemůžou a stačí jim držet se spolu za ruce a být na slunci?

 

Co když?!!!!

Co když jsou daleko horší a nebezpečnější tvarůžci, kteří tlejí zevnitř!

Chodí ve značkových oblecích a krásných kostýmcích s umělými řasami a vytetovaným obočím?

Tvarůžci, co voní drahými parfémy, ale uvnitř?

Uvnitř se roztékají daleko více, než tihle dva?

Jsou plní nenávisti, hamižnosti a dokonce se mezi sebou ničí navzájem?!.

Podráží lidi, jako by neměli svědomí a často se ani neohlédnou, když někoho srazí na kolena, jen aby si vydobyli lepší místo na pomyslné prosluněné lavičce.

Nikdo je nepozná, protože skvěle vypadají, mají peníze postavení a své vysportované zadky si vozí v drahých fárech.

 

Tuhnou mi rysy v obličeji, koukám na práznou lavičku, co po těch dvou zbyla.

Smrat už dávno rozfoukal vítr.

Autobus jsem nechala ujet.

Rychlými kroky mířím k domovu.

Třeba zase zítra příjdou.

Tvarůžci.

Autor: Brigita Tóthová | sobota 20.10.2018 7:30 | karma článku: 14,15 | přečteno: 317x
  • Další články autora

Brigita Tóthová

Úklid

Je nedělní ráno, všichni ještě spí, jen venku cvrlikají ptáci a občas zaštěká pes. Auta dnes neslyším. Je neděle a město ještě pospává. Sedla jsem si před monitor a usrkávám černý čaj s citronem. Nedočkavě vyhlížím myšlenky.

2.4.2023 v 8:09 | Karma: 10,31 | Přečteno: 282x | Diskuse| Osobní

Brigita Tóthová

Ráno

Bylo to jedno z těch rán, které vás překvapí svou intenzitou. Občas mě samotnou překvapí, jaké podněty ke mně přijdou, jaké myšlenky se vyklubají a chtějí být rozvíjeny. Jako živý obraz. Miluji ty chvíle. Přichází bez pozvání.

30.3.2023 v 9:43 | Karma: 7,85 | Přečteno: 204x | Diskuse| Poezie a próza

Brigita Tóthová

Bezkafí

Vždycky, když zůstanu doma a vypadnu z běžného rychlého koloběhu, beru čas pro sebe se vším všudy. Jeho terapeutické účinky nemají konkurenci.

29.3.2023 v 11:00 | Karma: 10,77 | Přečteno: 294x | Diskuse| Osobní

Brigita Tóthová

Alice

Probudila ji bolest hlavy a tíha na celém těle. Jakoby na ní ležel parní válec a ona se marně snažila vymanit ze vší té těžkosti. Peřina ztuhlá nocí, omotaná kolem jejího těla, suplovala svěrací kazajku.

28.3.2023 v 7:03 | Karma: 11,90 | Přečteno: 361x | Diskuse| Poezie a próza

Brigita Tóthová

Blikající myšlenky

Když jsem se probudila, byla ještě tma. Probouzím se velmi brzy. Jako bych nechtěla něco propásnout. možná je to tím, že mám lehké spaní a hned z rána se kolem mě prohání kočky. Ve tmě přichází myšlenky na všechno možné.

25.3.2023 v 6:31 | Karma: 5,19 | Přečteno: 160x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ruské vojsko dobylo další ves, hlásí Moskva. Padnout měla Novobachmutivka

28. dubna 2024  14:27

Sledujeme online Ruská vojska dobyla další vesnici v Doněcké oblasti na východě Ukrajiny, Novobachmutivku, uvedlo v...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek

28. dubna 2024  12:58,  aktualizováno  14:25

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

  • Počet článků 95
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 573x
Píšu pro sebe, protože psaní je moje láska, pro lidi, o lidech a o všem co mě nějakým způsobem osloví.

Baví mě zkoušet různé styly psaní a hlavně mě baví reagovat na podněty z venčí.

Můžete mi napsat i na email : brigita.tothova@seznam.cz

Vítejte u mě

Seznam rubrik